عبور پناهجویان از مرکز ترکیه
نوشته شده توسط : محبوبه

عبور پناهجویان از مرکز ترکیه با سرعت زیادی در حال افزایش است. بر اساس گفته‌های وزیر دولت کنونی ترکیه، تا امروز نزدیک به 100 هزار پناهنده از ادیرنه عبور کرده‌اند .

 

 

 

عبور پناهجویان از مرکز ترکیه به سمت یونان و بلغارستان است. هدف اصلی آن‌ها رسیدن به کشورهای اروپایی دیگر از طریق دو کشور نام برده است. سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در روز یکشنبه یازدهم اسفند ماه اعلام کرد نزدیک به 100 هزار آواره، ترکیه را ترک و به سمت یونان یا بلغارستان حرکت کردند.

 

ترکیه پیشتر اروپا را تهدید کرده بود در صورتی که در قضیه ادلب ترکیه را پشتیبانی نکنند، مرزهای خود را به روز پناهجویانی که تا پیش از این از عبورشان جلوگیری می‌کرد، باز خواهد کرد. یونان و بلغارستان برای جلوگیری از ورود سیل عظیم پناهجویان به کشور خود به زور متوسل شده و در مرزها با خشونت، از پذیرش آن‌ها جلوگیری می‌کنند. افراد زیادی اکنون با تور استانبول خود را به ترکیه می‌رسانند تا بتوانند از این فرصت برای رفتن به اروپا به شکل غیرقانونی استفاده کنند.

تور باکو

تور زمینی باکو

تور وان

در حالی که دنیا اکنون مشغول دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا جدید است، جنگ شدیدی بین ترکیه و سوریه ایجاد شده و افراد بی‌گناه زیادی جانشان را از دست داده‌اند. از طرفی روسیه در مقابل ترکیه قد علم کرده و به این تنش دامن زده است. بسیار درگیری بین ایران و ترکیه را نیز در ادلب محتمل می‌دانند. اما موضوع از چه قرار است؟ در مطلبی دیگر به بررسی مشکل خواهیم پرداخت.





:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: